Prowadzenie spraw kadrowych i innych związanych ze stosunkiem pracy

 

Celem szkolenia jest szczegółowe, kompleksowe i praktyczne przedstawienie wszystkich istotnych zagadnień dotyczących spraw pracowniczych, w tym m.in.: 

W trakcie zajęć są prezentowane liczne mechanizmy kontroli zarządczej, w tym zasady wynikające bezpośrednio z przepisów prawa pracy oraz szereg uregulowań i procedur wewnętrznych. Bogate materiały szkoleniowe zawierają m.in. szereg przykładów i wzorów, w tym kompletny zestaw wzorów pism kadrowych i płacowych (na płycie CD), dotyczący m.in. nawiązywania stosunku pracy, przebiegu zatrudnienia (w tym dokumentacja awansu zawodowego nauczycieli) oraz zakończenia stosunku pracy.

Tematyka:

  1. Zakres spraw pracowniczych wynikających z przepisów prawa pracy.
  2. Dokumentacja związana ze stosunkiem pracy, w tym:
    • rekrutacji i nawiązania stosunku pracy,
    • zawierania kolejnych umów o pracę, dokonywania zmian warunków zatrudnienia (wynagrodzenia, wymiaru zatrudnienia, czasu pracy, zakresów obowiązków - za porozumieniem stron i jednostronnie przez pracodawcę),
    • doskonalenia zawodowego,
    • udzielania urlopów i innych dni wolnych od pracy,
    • zagadnień bhp,
    • spraw związanych z zakończeniem zatrudnienia.
  3. Gromadzenie dokumentacji dotyczącej poszczególnych pracowników w teczkach akt osobowych
    • wymogi prawne,
    • szczegółowy układ teczki osobowej,
    • dokumenty wynikające z odrębnych przepisów:
      • potwierdzenie niekaralności nauczycieli i pracowników samorządowych,
      • delegowanie uprawnień (upoważnienia),
      • powierzenia obowiązków,
    • oświadczenia i zaświadczenia,
    • kopie i oryginały,
    • chronologia ułożenia dokumentów.
  4. Dokumentacja awansu zawodowego nauczycieli:
    • zakres i układ dokumentów,
    • potwierdzanie zgodności kopii z oryginałem niektórych dokumentów (aktualne wymogi)
  5. Praktyczne ewidencjonowanie i rozliczanie czasu pracy.
  6. Świadczenia pracownicze, w tym odzież i obuwie robocze, środki czystości i napoje.
  7. Klasyfikowanie i kwalifikowanie dokumentacji pracowniczej zgodnie z zasadami kancelaryjnymi (zwłaszcza w zakresie obejmującym akta osobowe); prowadzenie spraw w systemie bezdziennikowym.
  8. Dokumentacja dotycząca wynagrodzeń - zakres i prowadzenie.
  9. Sporządzanie, obieg i kontrola dokumentacji kadrowej i płacowej; odpowiedzialność merytoryczna i finansowa.
  10. Ochrona danych osobowych zawartych w dokumentacji związanej ze stosunkiem pracy:
    • wymogi prawne, organizacyjne, techniczne i personalne,
    • prawo do przetwarzania danych,
    • udostępnianie danych innym osobom i podmiotom,
    • zabezpieczenie dokumentacji przed uszkodzeniem, zniszczeniem bądź utratą, w tym bezpieczeństwo informatyczne).
  11. Kontrola zarządcza w obszarach kadrowo-płacowych; zarządzanie ryzykiem (konkretne przykłady, w tym prowadzenie niezbędnej dokumentacji.
  12. Opis stanowiska pracownika kadr.

Czas szkolenia: 7 godzin dydaktycznych.

W trakcie szkolenia można nabyć publikacje wymienione w ofercie wydawniczej w cenach promocyjnych.

 

 
W Serwisie

Zarządzanie nieruchomością

  • trwały zarząd
  • wymagania prawne
  • zasady praktyczne
Kontakt | Mapa strony | Copyright 2010 Nowator. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Valid XHTML 1.0 Transitional Poprawny CSS!