Dokumentacja sekretariatu szkolnego

Dokumentacja sekretariatu szkolnego ( klasyfikacja - prowadzenie - archiwizacja i brakowanie)

Tematyka:

  1. Klasyfikacja dokumentacji szkolnej w oparciu o jednolity rzeczowy wykaz akt - omówienie poszczególnych dziedzin z podaniem licznych przykładów:
    • możliwość wyboru wariantowego symboli i haseł klasyfikacyjnych,
    • zasady rozszerzania wykazu na kolejne stopnie podziału klasyfikacyjnego,
    • ustalanie kategorii archiwalnych w przypadkach modyfikacji wykazu akt.
  2. Zakładanie i prowadzenie teczek aktowych:
    • ustalenie zagadnień których nie prowadzi się w teczkach aktowych,
    • rejestracja spraw przy użyciu spisów spraw w zgodzie z wymogami systemu bezdziennikowego,
    • kompletowanie dokumentacji.
  3. Prowadzenie rejestrów kancelaryjnych:
    • przykłady i wzory typowych rejestrów (ewidencje, wykazy, spisy),
    • zasady prowadzenia rejestrów i ich praktyczne wykorzystanie.
  4. Optymalny obieg pism i spraw w jednostce:
    • ustalanie zasad obiegu pism i załatwiania spraw na bazie racjonalnego schematu organizacyjnego,
    • eliminowanie zbędnych czynności i skracanie czasu potrzebnego do załatwiania spraw,
    • właściwe powierzanie obowiązków i delegowanie uprawnień pracowniczych.
  5. Zasady pobierania opłat:
    • wymogi prawne (w tym dyscyplina finansów publicznych),
    • zasady pobierania opłat za wydanie DUPLIKATÓW, za żywienie, wycieczki i inne),
    • tryb i dokumentacja.
  6. Praktyczne stosowanie zasad K.p.a.:
    • tryb załatwiania "zwykłych" spraw,
    • wydawanie decyzji administracyjnych (zasady i wzory),
    • doręczanie pism i inne zagadnienia.
  7. Archiwizacja dokumentacji szkolnej:
    • przygotowanie teczek i rejestrów do przekazania do składnicy akt,
    • właściwe określenie momentu przekazania w oparciu o kategorie archiwalne,
    • sporządzenie spisów zdawczo - odbiorczych przez pracowników prowadzących akta,
    • wymogi organizacyjno - techniczne dotyczące składnicy akt i archiwum zakładowego,
    • INSTRUKCJA ARCHIWIZACYJNA,
    • ochrona dokumentacji przed zniszczeniem,
    • udostępnianie akt zgromadzonych w składnicy.
  8. BRAKOWANIE akt krok po kroku.
  9. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH w praktyce - wymogi prawne, zasady i niezbędna dokumentacja.

 

 
W Serwisie

Zarządzanie nieruchomością

  • trwały zarząd
  • wymagania prawne
  • zasady praktyczne
Kontakt | Mapa strony | Copyright 2010 Nowator. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Valid XHTML 1.0 Transitional Poprawny CSS!