SEKRETARZ SZKOŁY

Celem szkolenia jest szczegółowe omówienie zakresu obowiązków sekretarza szkoły (referenta, specjalisty do spraw administracyjnych) obejmującego problematykę kancelaryjną oraz sprawy uczniowskie. Tematyka została oparta o treść przykładowej instrukcji kancelaryjnej dla jednostki oświatowej, przepisy archiwizacyjne, wymogi zawarte w Kodeksie postępowania administracyjnego oraz przepisy oświatowe i inne. 

  1. Status zawodowy sekretarza szkoły
  2. Przykładowy zakres obowiązków 
  3. Obowiązki dotyczące:

    1) kancelarii szkolnej:

    • czynności kancelaryjne sekretariatu
    • przyjmowanie i obieg korespondencji; wewnętrzny obieg akt
    • system kancelaryjny, rejestracja, znakowanie i załatwianie spraw zgodnie z systemem bezdziennikowym w oparciu o jednolity rzeczowy wykaz akt
    • wysyłanie i doręczanie pism
    • bieżące przechowywanie dokumentacji; udostępnianie akt
    • przekazywanie akt do składnicy akt
    • archiwizacja i brakowanie akt, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i innymi przepisami 
    • wykorzystanie informatyki w czynnościach kancelaryjnych
    •  nadzór nad wykonywaniem czynności kancelaryjnych
    • zabezpieczenie, przechowywanie i ewidencjonowanie pieczęci urzędowych
    • ochrona danych osobowych

    2) spraw uczniowskich: 

    • ewidencjonowanie dzieci i uczniów
    • dokumentacja związana z przyjęciem uczniów do szkoły i przejściem uczniów do innej szkoły
    • rejestr i ew. analiza dalszych losów absolwentów - realizacja obowiązku szkolnego
    • wydawanie legitymacji uczniowskich i prowadzenie ich ewidencji
    • wydawanie, ewidencjonowanie i rozliczanie druków świadectw i innych druków ścisłego zarachowania
    • wydawania duplikatów świadectw i legitymacji (szczegółowa procedura)
    • postępowanie ze świadectwami nieodebranymi przez uczniów lub absolwentów
    • arkusze ocen: prowadzenie i kompletowanie; adnotacje; księgi arkuszy ocen 
    • sprostowania i poprawki w dokumentacji szkolnej
    • postępowanie z dokumentacją szkolną:
      • przechowywanie bieżące (ochrona przed zniszczeniem lub zagubieniem)
      • archiwizacja po pełnym załatwieniu spraw; okresy archiwizowania
      • odtwarzanie zniszczonej bądĄ zagubionej dokumentacji
  4. Inne zadania wynikające z zakresu obowiązków, w tym sprawy kadrowe
  5. Indywidualne pytania i problemy zgłaszane przez uczestników

 

 
W Serwisie

Zarządzanie nieruchomością

  • trwały zarząd
  • wymagania prawne
  • zasady praktyczne
Kontakt | Mapa strony | Copyright 2010 Nowator. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Valid XHTML 1.0 Transitional Poprawny CSS!