Szkolenia kadrowe

Rejestr umów

Szkolenie skierowane jest do kierowników jednostek sektora publicznego (w tym dyrektorów placówek oświatowych).

Ustawa z dnia 14 października 2021 r. o zmianie ustawy – Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw nakłada nowy obowiązek prowadzenia rejestru umów zawartych przez jednostki sektora finansów publicznych. Objęte tym obowiązkiem będą umowy, których wartość przekracza 500 zł, w tym umowy z zakresu zamówień publicznych. Wprowadzenie i prowadzenie rejestru będzie obowiązkowe od 1 lipca bieżącego roku, zatem czasu na wdrożenie odpowiednich rozwiązań w jednostce pozostało niewiele.

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z wiążącymi regulacjami prawnymi w tym zakresie i przygotowanie na podjęcie wynikających z wyżej wskazanej ustawy obowiązków.

Korzyścią ze szkolenia będzie uzyskanie praktycznej wiedzy dotyczącej prowadzenia rejestru umów.

Wszyscy uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe, a w nich m.in. wzory dokumentów, w tym wzór sposobu prowadzenia rejestru.

Szkolenie poprowadzi dr Michał Koszowski – radca prawny, specjalizujący się w prawie administracyjnym i regulacji działalności gospodarczej. Doktor nauk prawnych, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Wykładowca akademicki i szkoleniowiec z wieloletnim doświadczeniem, prowadzący zajęcia dla studentów, uczestników studiów podyplomowych, przedsiębiorców i pracowników administracji publicznej.

  1. Rejestr umów – informacje wprowadzające; definicja, forma prowadzenia, czas na wdrożenie i podmioty do tego zobowiązane
  2. Charakterystyka umów w administracji publicznej objętych obowiązkiem ujawniania
    • umowy cywilnoprawne;
    • umowy w reżimie zamówień publicznych;
    • umowy o pracę a wybór i powołanie;
    • umowy pomiędzy podmiotami administracji publicznej;
    • inne w tym: umowy w formie aktu notarialnego, umowy dorozumiane, bez formy pisemnej.
  3. Traktowanie umów jako informacji publicznej i obowiązki z tym związane
  4. Umowy w administracji publicznej a informacje niejawne i dane osobowe
  5. Ograniczenia wpisu do rejestru wynikające z przepisów o informacji publicznej i danych osobowych
  6. Faktury jako przedmiot wpisu do rejestru
  7. Różne formy zakończenia i modyfikacji umów a wpis do rejestru
  8. Elementy rejestru umów
  9. Procedura kwalifikująca daną umowę do ujawnienia w rejestrze
  10. Odpowiedzialność prawna i sankcje za niezamieszczenie przepisów

Liczba godzin szkolenia – 4h zegarowe.

Przewijanie do góry