Szkolenia kadrowe
Rejestr umów
Szkolenie skierowane jest do kierowników jednostek sektora publicznego (w tym dyrektorów placówek oświatowych).
Ustawa z dnia 14 października 2021 r. o zmianie ustawy – Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw nakłada nowy obowiązek prowadzenia rejestru umów zawartych przez jednostki sektora finansów publicznych. Objęte tym obowiązkiem będą umowy, których wartość przekracza 500 zł, w tym umowy z zakresu zamówień publicznych. Wprowadzenie i prowadzenie rejestru będzie obowiązkowe od 1 lipca bieżącego roku, zatem czasu na wdrożenie odpowiednich rozwiązań w jednostce pozostało niewiele.
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z wiążącymi regulacjami prawnymi w tym zakresie i przygotowanie na podjęcie wynikających z wyżej wskazanej ustawy obowiązków.
Korzyścią ze szkolenia będzie uzyskanie praktycznej wiedzy dotyczącej prowadzenia rejestru umów.
Wszyscy uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe, a w nich m.in. wzory dokumentów, w tym wzór sposobu prowadzenia rejestru.
Szkolenie poprowadzi dr Michał Koszowski – radca prawny, specjalizujący się w prawie administracyjnym i regulacji działalności gospodarczej. Doktor nauk prawnych, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Wykładowca akademicki i szkoleniowiec z wieloletnim doświadczeniem, prowadzący zajęcia dla studentów, uczestników studiów podyplomowych, przedsiębiorców i pracowników administracji publicznej.
- Rejestr umów – informacje wprowadzające; definicja, forma prowadzenia, czas na wdrożenie i podmioty do tego zobowiązane
- Charakterystyka umów w administracji publicznej objętych obowiązkiem ujawniania
- umowy cywilnoprawne;
- umowy w reżimie zamówień publicznych;
- umowy o pracę a wybór i powołanie;
- umowy pomiędzy podmiotami administracji publicznej;
- inne w tym: umowy w formie aktu notarialnego, umowy dorozumiane, bez formy pisemnej.
- Traktowanie umów jako informacji publicznej i obowiązki z tym związane
- Umowy w administracji publicznej a informacje niejawne i dane osobowe
- Ograniczenia wpisu do rejestru wynikające z przepisów o informacji publicznej i danych osobowych
- Faktury jako przedmiot wpisu do rejestru
- Różne formy zakończenia i modyfikacji umów a wpis do rejestru
- Elementy rejestru umów
- Procedura kwalifikująca daną umowę do ujawnienia w rejestrze
- Odpowiedzialność prawna i sankcje za niezamieszczenie przepisów
Liczba godzin szkolenia – 4h zegarowe.