• 44-121 Gliwice, ul. Andersa 6a

    Centrum Szkoleń i Doradztwa

  • nowator@nowator.edu.pl

    tel. (32) 331 48 08, 502 639 006

Celem szkolenia jest omówienie najważniejszych obowiązków dyrektora szkoły jako pracodawcy i kierownika jednostki organizacyjnej jednostki samorządu terytorialnego. Przedstawione zostaną m.in. obowiązki związane z zatrudnianiem i zwalnianiem pracowników szkoły oraz zasady współpracy ze związkami zawodowymi reprezentującymi pracowników. Szczególna uwaga poświęcona zostanie zarządzaniu czasem pracy z uwzględnieniem usprawiedliwiania nieobecności i udzielania zwolnień od pracy i występującej szczególnie często w praktyce kwestii pracy nauczycieli w dni wolne na wycieczkach i zielonych szkołach. Uczestnik szkolenia zostanie również zapoznany z zakresem obowiązków dyrektora jako organu administracji w zakresie wydawania decyzji administracyjnych oraz rozpatrywania skarg i wniosków.

Uzupełnieniem szkolenia są materiały zawierające wzory różnych pism ze stosunku pracy oraz pism administracyjnych, pomocnych w codziennej pracy dyrektora szkoły. Na załączonej płycie CD znajdą się ponadto najważniejsze akty prawne z omawianego zakresu w ich najbardziej aktualnym brzmieniu.

Prowadzący: Eugeniusz Woźniak

  1. Dyrektor szkoły jako pracodawca
    • nawiązanie, zmiana treści i rozwiązywanie stosunków pracy z pracownikami szkoły, ze szczególnym uwzględnieniem nauczycieli,
    • tworzenie wewnątrzzakładowych przepisów prawa pracy.
  2. Współpraca ze związkami zawodowymi
    • szczególna ochrona stosunku pracy,
    • oddelegowania dla członków związków oraz zwolnienia od pracy w związku z pełnioną funkcją,
    • zakres informacji udzielanych związkom zawodowym.
  3. Zarządzanie czasem pracy pracowników
    • systemy czasu pracy,
    • usprawiedliwianie nieobecności,
    • zwolnienia od pracy (płatne, niepłatne),
    • potwierdzanie przybycia i obecności w pracy,
    • praca nauczycieli w dniach wolnych od pracy – problematyka zielonych szkół, wycieczek.
  4. Obowiązki administracyjne
    • powoływanie i odwoływanie ze stanowisk kierowniczych,
    • wydawanie decyzji administracyjnych,
    • rozpatrywanie skarg i wniosków.

Całość w/w tematyki została zawarta w materiałach szkoleniowych, w tym na płycie CD.

Czas szkolenia: 7 godzin dydaktycznych.