Kierownik gospodarczy
- Kierownik gospodarczy jako pracownik samorządowy – wymagania kwalifikacyjne, zatrudnianie i wynagradzanie.
- Typowy zakres obowiązków; opis stanowiska.
- Znajomość przepisów prawnych, zasad i procedur niezbędnych do prowadzenia spraw gospodarczych.
- Gospodarowanie składnikami rzeczowymi majątku ruchomego:
- uproszczone i przejrzyste ewidencjonowanie oraz szybkie i rzetelne inwentaryzowanie składników rzeczowych majątku szkolnego zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- podział składników na grupy wg RODZAJÓW i WARTOŚCI,
- prowadzenie czytelnej ewidencji ilościowej,
- ewidencjonowanie zestawów komputerowych, meblowych i innych kłopotliwych składników,
- ewidencja składników niskocennych i materiałów (artykuły biurowe, środki czystości i inne),
- postępowanie ze składnikami ruchomymi (ustalanie wartości, zbywanie, kasacja i in.).
- Administrowanie nieruchomością:
- zasady trwałego zarządu,
- zarządzanie budynkiem:
- przestrzeganie wymogów Prawa budowlanego,
- ochrona przeciwpożarowa i wymogi bhp dotyczące dróg ewakuacyjnych, pomieszczeń, urządzeń i in.
- przeglądy techniczne, remonty; prowadzenie książki obiektu budowlanego.
- Wynajmowanie pomieszczeń – kalkulacja kosztów pod kątem umów i najmu; przykładowe umowy najmu, użyczenia i in.
- Zasady gospodarki finansowej (nowa ustawa o finansach publicznych); dyscyplina finansów publicznych,
- Obrót środkami pieniężnymi (w tym pobieranie opłat); druki ścisłego zarachowania i in.
- Realizacja zamówień towarów i usług; przykładowa dokumentacja zamówień pozaustawowych.
- Kierowanie pracą personelu adm. – gosp. (nadzór służbowy, ewidencjonowanie i rozliczanie czasu pracy na poszczególnych stanowiskach, praca w systemie równoważnego czasu pracy (przykładowe harmonogramy).
- Środki ochrony indywidualnej, odzież, obuwie robocze: wymagania prawne; zasady przydzielania (przykładowe normy i rozliczenia (w tym ekwiwalenty).
- Obowiązki i odpowiedzialność dyrektora oraz pracowników w zakresie gospodarki finansowej, w tym:
- odpowiedzialność służbowa i materialna,
- powierzanie obowiązków i delegowanie uprawnień.
Uwaga! Ze względu na bardzo obszerną tematykę, część zagadnień zostanie omówiona skrótowo, natomiast pełna treść zawarta jest w materiałach szkoleniowych, w tym na płycie CD.